19 Kasım 2008

ADALAR POSTASI-279: cemal beskardes'ten iki mektup var!

ADALAR POSTASI
23 Ocak 2006

From: Cemal Beskardes
Date: Tue, 24 Jan 2006 03:57:43 -0500
To: ADALAR POSTASI
Subject: RE: ADALAR POSTASI: Dostlara selam!

Merhaba Sevgili Adalilar!

Arif Çaglar'in, Korhan Gümüs'ün, Rezan Peya Gökçen'in, Dilek Zaptçioglu'nun ve yazilarini özledigim Ergin Sezgin'in yazdiklarini, restorasyonlarla ilgili düsüncelerini okudum. Büyükada Iskelesi restorasyonu için ihale asamasinda bize sivil toplum olarak bir ACIL EYLEM PLANI hazirlamak ve uygulamak görevi düsüyor. Simdi Grubumuza soruyorum:Ne zaman bir araya gelecegiz?

Dün IBB Florya Sosyal Turistik Tesisleri'nde, Florya'nin semt dayanismasi dernegi FLODER'in de katildigi bir Bakirköy STK Platformu-IBB Yetkilileri Toplantisi yapildi. IBB'yi bu toplantida Genel Sekreter Yardimcisi Muammer Erol ve kendisine bagli 6 adet müdür temsil ediyordu. Bakirköy STK'larinin yazili ve sözlü dileklerini, sikayetlerini IBB yetkililerine ilettik. Arif
Caglar'in yazisinda açik olarak belirttigi IDO Bakirköy Terminali'ndeki düzensizlikten, kesmekesten maalesef söz eden çikmadi. Ancak, IBB Genel Sekreter Yardimcisi'na bu durumu özel olarak yazacagim.

Bu arada sevgili Amelie Edgü'nün mektubunu okuyarak kendisinden haber aldigim için sevindim. 1970'lerde TTH'de görev yaparken Amelie Hanim ile tanismis, yillar sonra Nisantasi'nda bir resim sergisinde son kez karsilasmistik.

Karlar altindaki, buz tutmus sokaklarinda insanlarin düse kalka ilerleyebildigi Florya'dan size sevgi ve selamlarimi yolluyorum.

M. Cemal Beskardes



From: Cemal Beskardes
Date: Mon, 23 Jan 2006 13:36:35 -0500
To: ADALAR POSTASI
Subject: RE: ADALAR POSTASI: Dilek Zaptcioglu'ndan mektup var!


Sevgili Arkadaslar,

TURING CAFE'yi isletmekte olan TÜRKIYE TURING VE OTOMOBIL KURUMU (Kamu yararina calisan bir dernektir) Yönetim Kurulu, merhum Çelik Gülersoy'un bu eserini yasatmak istemektedir. Bu konuda alinmis bir karar vardir. Ancak, eskiden TDI'ye ait olan Büyükada Iskelesi'nin IDO'ya devredilmis olmasi nedeniyle TURING bu yeri tahliye etmemek icin yasal yola basvurmustur.

Adalar halki bir araya gelerek bir dilekce ve imza kampanyasi gerceklestiremez mi? Neticede cok sayida kisinin isteklerine IBB ve IDO'nun karsi gelemiyecegini umuyorum...

TURING'i ve degerli dostum merhum Çelik Gülersoy'u Büyükada'daki eserleriyle andiginiz için sizlere tesekkürü bir borç biliyorum.

M. Cemal Beskardes
TTOK Üyesi