23 Mayıs 2007

ADALAR POSTASI-53: ak tenli vapurlar...

ADALAR POSTASI / 23 Haziran 2005


Sn. Hikmet Çetinkaya,

Bugünkü "Vapurlar" başlıklı yazınızı okudum ve çok etkilendim. Geçen ay yazdığım sanat içerikli yazıda (ek'te bir kopyasını ve ODTÜ M.D. bülteninde yayınlanan "pdf." görsel dokümanı gönderiyorum!) Ercan Gülen'i tanıtırken ilk paragrafta İstanbulun bacası tüten vapurlarını anlatmıştım:

"... İstanbul'u izliyorum gözlerim kapalı. Bir vapur çığlığı duyuluyor. Ardından uzun sarı bacasından çıkan kara dumanlar raks ederek mavi gökyüzüne karışıyor. Boğazın iki yakasında mekik dokuyan ak tenli vapurlar kimi zaman Kızkulesi'nin önünden geçerek Salacak İskelesine, kimi zaman da Karaköy rıhtımından kalkıp Haydarpaşa İskelesine ulaşıyor. Tıpkı Ercan Gülen'in baskı resimlerinde betimlediği gibi. Eskiden kayıkçılar olurmuş. "Şirket-i Hayriye" vapurundan dağılan kimi yolcuları alır ve yakındaki kıyılara taşırmış. Ve her daim oltacılar tabii. Birbirlerine "rastgele" diyerek peygamber sabrıyla kıyıda sessizce bekleyen, uzunca bir bekleyişin ardından telaşla misinalarını çekmeye çalışan oltacılar; onlar da Ercan Gülen'in baskı resimlerine misafir olmuş. Çocukluk ve ilk gençlik yıllarını yaşadığı bu şehir sanatçının belleğinde iyiden iyiye yer etmiş. İstanbul'a her gelişimde bir panik yaşıyorum. Ya ... diyorum, kalanını söylemeye dilim varmıyor; ...ya bir gün gelir de bu vapurlar yorgun düşer de tarihe karışırsa, işte o zaman İstanbul'a küserim..."

Kampanyanızı bir Ankaralı olarak yürekten destekliyorum.

SANAT, Plastik Sanatlar, özellikle de resim benim tutkum. İz bırakan ressamlarımız üzerine inceleme yazıları yazıyor ve bunları aylık bir bültende yayınlıyorum. Bunlardan 1978 yılında yitirdiğimiz Ressam Orhan PEKER ile ilgili yazım "Başka, Bambaşka" 20 Haziran 2004 tarihinde Cumhuriyet Gazetesi - Kültür sayfasında (syf.14) yayınlanmıştır. Başta Bu Atlar Avni'nin Atları - (Avni ARBAŞ); Benim Balonlarım Vardı - (Fikret MUALLA) olmak üzere pek çok sanatçımız için kaleme aldığım sanatsal inceleme yazılarım ile y.boya ve pastel çalışmalarımı sergilediğim http://www.alaattinbender.com/ adresli web sayfamı sizinle paylaşmak istedim. Sanat paylaşılmak için...

Saygılarımla,

Alaattin Bender