31 Mayıs 2007

ADALAR POSTASI-98: Neşe Karaböcek ya da Ahmet Paksoy çalıyor eski plakta: YALAN DÜNYA!..

ADALAR POSTASI / 28 Temmuz 2005

Neşe Karaböcek ya da Ahmet Paksoy çalıyor eski plakta:

YALAN DÜNYA!..

27 Mart 2005 tarihli Radikal Gazetesi'nde:

"...Yeni gemi tipi önden de yükleme ve boşaltma yapabilen, İstanbul Boğazı'na uyumlu, daha seri, daha güvenilir, daha temiz, daha konforlu olacak. İki yaka arasında yarım saatte bir 20 dakikalık yolculuk yerine, beş dakikada bir en fazla 10 dakika yolculuk yapılacak. Yeni gemilerde İstanbullular yine denize simit atacak ama martılar hızına yetişebilecek mi bilemem."

diye konuşan İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy'un açıklamaları üzerine,

28 Mart 2005 tarihli Sabah Gazetesi'nde cikan haberde:

"...Deniz ulaşımındaki payı yüzde 3'ten yüzde 10'a çıkarmayı hedefleyen belediye, bu çerçevede ilk olarak emektar vapurları değiştirme kararı aldı. Norveçli Kvaerner firmasıyla temasa geçen belediye, hantal vapurlar yerine, daha konforlu, manevra kabiliyeti yüksek daha hızlı ve İstanbul siluetine yakışacak yeni gemiler istedi. Kvaerner firması da İDO'nun talebi doğrultusunda ilk prototip gemiyi hazırladı. İstanbul BüyükşehirBelediyesi eski gemileri de elden geçirecek ve bir kısmını sanat ve kütüphane gemisi olarak düzenleyecek,bazılarını da kısa mesafelerde nostaljik taşıma için kullanılacak..."

Veeeeee anlaşılan ancak 4 aylık hafızası olan zat-i muhteremin,

26 Temmuz 2005 tarihli Cumhuriyet Gazetesi'nde yaptığı açiklama ise aynen şöyle:

"...İstanbul Deniz Otobüsleri AŞ (İDO) Genel Müdürü Ahmet Paksoy, ''Vapurlarımızı Vermeyeceğiz'' kampanyasına destek verdiğini belirterek ''Bütün vapurları yaşatacağımı taahhüt ediyorum.
"...Geçenlerde Norveç'ten gemi getiriliyor diye haberler çıktı. Ben de gazetelerden öğrendim."

"Vapurumu Vermiyorum!" Kampanyası'nın saygıdeger ve de sevgili destekçileri,

İlgili haberlerin tamamı asağıda! Lütfen bir okuyun! Doğrusu ben okudum gözlerime inanamadim! Neşe Karaböcek ya da Ahmet Paksoy çalıyor olmalı eski plakta:
YALAN DÜNYA!..

Cumhuriyet 26.07.2005

İDO Müdürü Paksoy, İstanbul'un vapurlarının rehabilite edilerek yaşatılacağını söyledi

'Vapurlar korunacak'

Bakım çalışmaları sırasında bir deniz otobüsünün altından 6 ton midye çıkarıldı.
Geçen aylarda yürütülen çalışmada tespit edilen midyelerin, geminin altında 25 cm.kalınlığında bir tabaka oluşturduğu açıklandı.

ÖZLEM GÜVEMLİ

İstanbul Deniz Otobüsleri AŞ (İDO) Genel Müdürü Ahmet Paksoy , ''Vapurlarımızı Vermeyeceğiz'' kampanyasına destek verdiğini belirterek ''Bütün vapurları yaşatacağımı taahhüt ediyorum. Filomuzdaki 32 vapur da mimari yapısı korunarak rehabilite edilecek.Kent içi ulaşım için deniz otobüsü kullanmayı düşünmüyoruz'' dedi.

Şehir hatları vapurlarının İDO'ya devredilmesiyle başlayan tartışma sürüyor.Sivil toplum kuruluşlarınca başlatılan ''Vapurlarımızı Vermeyeceğiz'' imza kampanyasıyla
Ilgili sorularımızı yanıtlayan İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, ''Vapurları değiştirmek gibi bir stratejimiz olsaydı onlara bu kadar yatırım yapmazdık'' dedi.

Deniz otobüsleri kent dışına

Hurdaya çıkmış Sami Akbulut adlı vapurun Haliç Tersanesi'nde dış yapısı korunarak baştan aşağı yenilendiğini belirten Paksoy, bu gemi için 1 trilyon liraya yakın para harcandığını
söyledi. Yaz sezonunda 32 vapurun hepsinin çalıştığını, ancak kış döneminde çalışan vapur sayısının 22'ye düştüğünü anlatan Paksoy, ''Kış döneminde tüm vapurları kalıcı rehabilitasyona tabi tutacağım. Engelliler için de düzenlemeler yapılacak.
Mimariyle teknolojiyi birleştireceğiz. Vapurlar, kenti sembolüdür'' dedi. Geçen günlerde denizotobüsü ihalesi yapıldığını anımsatan Paksoy, bu durumun yanlış anlamalara yol açtığını,alınan yeni deniz otobüslerinin dış hatlarda kullanılacağını söyledi. 32 vapurun da makine bölümünün, içyapısının modernize edileceğini ifade eden Paksoy şöyle devam etti:

''Eskiden yandan çarklı, dümenli vapurlar kullanılıyordu. Onların yerine bugün kullandığımız vapurlar geldi. Teknolojinin gerisinde kalamayız. Ben, vapurların mimari yapısını beğeniyorum. Geçenlerde Norveç'ten gemi getiriliyor diye haberler çıktı. Ben de gazetelerden öğrendim. Mevcut vapurların dışında getirilecek yeni gemilerle ilgili henüz
verilmiş bir karar yok. Anket çalışmalarımız sürüyor.''

http://www.sabah.com.tr/2005/03/28/gun107.html

Sabah Gazetesi 28 Mart 2005

Yenileri teknolojik eskileri de nostaljik

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Şehir Hatları için daha hızlı ve konforlu vapurlar alıp, eskiyenleri kültür amaçlı nostaljik seferlerde kullanacak.

Şehir Hatları Vapurları'nı İDO aracılığıyla devir alan İstanbul Büyükşehir Belediyesi öncelikte vapurlara el attı. Yaklaşık 150 yıl önce Türkiye Denizcilik İşletmeleri bünyesinde kurulan Şehir Hatları İşletmesi'nin geçtiğimiz hafta İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne devredilmesiyle birlikte 50 vapur, 25 arabalı vapur, boğaz ve adalardaki 30
iskele ile Haliç Tersanesi, Mavi Marmara ve Tekirdağ gemileri, Eskihisar- Topçular arabalı vapur hattı,İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı İstanbul Deniz Otobüsleri'ne geçti. Bu devirin andından harekete gecen belediye hemen rehabilitasyon çalışmalarına başladı.Deniz ulaşımındaki payı yüzde 3'ten yüzde 10'a çıkarmayı hedefleyen belediye, bu
çerçevede ilk olarak emektar vapurları değiştirme kararı aldı. Norveçli Kvaerner firmasıyla temasa geçen belediye, hantal vapurlar yerine, daha konforlu, manevra kabiliyeti yüksek daha hızlı ve İstanbul siluetine yakışacak yeni gemiler istedi. Kvaerner firması da İDO'nun
talebi doğrultusunda ilk prototip gemiyi hazırladı. İstanbul BüyükşehirBelediyesi eski gemileri de elden geçirecek ve bir kısmını sanat ve kütüphane gemisi olarak düzenleyecek, bazılarını da kısa mesafelerde nostaljik taşıma için kullanılacak. İstanbul'daki deniz trafiğini tek elde toplayacak olan İDO, rehabilitasyon çalışmaları çerçevesinde iskeleleri de yenileyecek.
Ayrıca personelin kılık kıyafeti de düzenlenerek ve eğitim durumlarına göre yeniden görevlendirilecek. Belediye emeklilik süresi dolan personeli ise emekliye sevk etmeye
başladı. Belediye oluşturacağı yeni sistemle tek bilet uygulamasına da geçecek.Bu uygulama ile öncelikle otobüse binen bir yolcu, vapura ya da deniz otobüsüne
bindiğinde tek ücret ödeyecek. Tek bilet sistemi ikinci aşmada raylı sistemleri de kapsayacak.Kurulacak aktarma merkezleri ile iskele, istasyon ve otobüs durakları tek
noktada buluşacak. Ayrıca otobüs, metro, tramvay, vapur ve deniz otobüsü seferleri birbirlerine bağlı ve eş zamanlı olarak planlanacak.

Şenol BAŞTAKAR / MERKEZ

http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=147796

Bu duruma en çok martılar bozulacak

27 Mart 2005 Radikal Gazetesi

Vapur ve iskelelerde işbaşı yapan görevliler kapkaç gibi olayların yanı sıra seyyar satıcıları da engelleyecek.

162 yıllık Şehir Hatları İşletmesi dün resmen tarih oldu. Boğaz'ın yeni efendisi olan İstanbul Deniz Otobüsleri'nin öncelikli hedefi 'martıların bile yetişemeyeceği'
bir sürate ulaşmak

SELİM EFE ERDEM (Arşivi)

İSTANBUL - Modernleşme tarihimizin kilometre taşlarından 162 yıllık Şehir Hatları İşletmesi dün tarihe karıştı. Şehir Hatları'nı bünyesine katan İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) Genel Müdürü Ahmet Paksoy, İstanbul'a özgü yeni gemiler tasarladıklarını, iki yaka arasındaki yolculukları 10 dakikanın altına indireceklerini söyledi. Paksoy, "Artık hızlı balık yavaş balığı yutuyor. Yeni gemilerde de İstanbullular denize simit atacak ama martılar hızına yetişebilecek mi bilemem" dedi.
Türkiye Denizcilik İşletmeleri'yle yapılan protokolle İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne devredilen Şehir Hatları İşletmesi'ne ait tüm gemiler dün gece yarısı İDO'ya
geçti. Birleşmeyle 106 gemiye sahip olan ve dünyanın en büyük deniz ulaşım filolarından biri haline gelen İDO, nisan ayından itibaren hatlarda köklü değişikliklere gidecek.
Sivil toplum örgütleri, üniversiteler ve kamuoyu araştırmasıyla İstanbul'a yakışacak hızlı ve estetik bir gemi tipi tasarlamaya çalıştıklarını belirten Paksoy,
"Yolcu hareketlerine göre iskele, gemi ve sefer aralıklarını yeniden düzenledik. Daha kısa sürede daha konforlu yolculuk yapılacak. Boğaz'daki gemi karmaşasına son verecek bir gemi standardı yakalanacak. Yeni gemi tipi önden de yükleme ve boşaltma yapabilen,İstanbul Boğazı'na uyumlu, daha seri, daha güvenilir, daha temiz, daha konforlu olacak. İki yaka arasında yarım saatte bir 20 dakikalık yolculuk yerine, beş dakikada bir en fazla 10 dakika yolculuk yapılacak. Yeni gemilerde İstanbullular yine denize simit atacak ama martılar hızına yetişebilecek mi bilemem." diye konuştu.

322 özel güvenlik görevlisi işbaşında
Birleşme sonrasında vapurlarda göze çarpan ilk değişiklik ise yeni özel güvenlik görevlileri oldu.
İDO'ya bağlı tüm iskele ve gemilerde dün sabahtan itibaren özel güvenlik görevlileri görev yapmaya başladı. Cam-Pak adlı şirketten alınan 10'u silahlı diğerleri coplu 322 güvenlik görevlisi işbaşı yaptı. Bu görevlilerden iskelelerde beş, gemilerde dört,feribotlarda 12 kişi bulanacak ve kapkaç gibi saldırıların yanı sıra seyyar satıcıları da engelleyecekler.